Drukuj
2017.10.02 - "Klucz do potęgi" kluczem do "dorosłego świata".

 

"KLUCZ DO POTĘGI"

kluczem do "dorosłego świata"!

 

 

Bardzo ciekawie zapowiada się w Szkole Podstawowej nr 1 w Bukownie rok szkolny 2017/18 dla uczniów zainteresowanych naukami ścisłymi i informatyką. Rozpoczęła się bowiem realizacja projektu edukacyjnego "Klucz do potęgi", która potrwa do 30 czerwca 2019 r.

 

Jednak ucieszą się z pewnością i ci uczniowie, którym nauka tych przedmiotów sprawia trudność. Uczestnicząc w tym projekcie, ci pierwsi będą poszerzać swoje zainteresowania na zajęciach kół, drudzy zyskają wsparcie w nabywaniu kompetencji kluczowych w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego Lider to firma J&C Group z Gdyni. Wartość przedsięwzięcia wynosi 563.455,84 zł.

 

Projekt zakłada doposażenie pracowni w sprzęt rozwijający kompetencje cyfrowe oraz matematyczno-przyrodnicze. Szkoła jest od końca sierpnia sukcesywnie zaopatrywana w pomoce naukowe. Dotarły już dwie tablice interaktywne, laptopy z oprogramowaniami i urządzenia wielofunkcyjne. Wkrótce nadesłane zostaną klocki do zajęć z robotyki i mnóstwo ciekawych pomocy do zajęć matematycznych i przyrodniczych. Będą to przyrządy i urządzenia do przeprowadzania doświadczeń i obserwacji, sprzęt laboratoryjny, a także mapy, globusy, atlasy oraz układanki, bryły, plansze, gry i puzzle matematyczne. Na początku września odbyły się szkolenia przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć z robotyki i programowania.

 

Rozpoczęły się też dodatkowe zajęcia w ramach projektu, które prowadzone są w dwóch grupach wiekowych:

  • dla uczniów klas I – III są to koła zainteresowań i zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki oraz zajęcia z robotyki,
  • uczniowie klas starszych mogą zapisać się do kół matematycznych, przyrodniczych oraz na zajęcia z zakresu kompetencji cyfrowych, gdzie uczyć się będą m.in. programowania.

Stworzone zostały 34 grupy. Chętnych do udziału w projekcie jest naprawdę wielu. Nic dziwnego, programy zajęć zakładają bowiem stosowanie nowatorskich metod i form pracy, wykorzystywanie eksperymentu, realizację projektów edukacyjnych itp. Jest ciekawie i nowatorsko. Świadczą o tym wrażenia uczniów po zajęciach.

 

Zosia zapisała się do matematycznego koła zainteresowań i na zajęcia z informatyki. Chciałaby jeszcze na przyrodę, ale nie ma już kiedy. Zajęcia bardzo jej się podobają. Jest całkiem inaczej niż na lekcjach. Grają w matematyczne domino, układają tangramy. Uczą się z przyjemnością.

 

Bartek uwielbia zajęcia przyrodnicze. Byli już z panią nad rzeką i wyznaczali kierunki świata. Szymonowi w tych zajęciach bardzo podoba się atmosfera. Sprzyja ona nauce, ale i "śmieszkowaniu". Wtedy łatwiej coś zapamiętać. Olę zachwyciło doświadczenie z latającą herbatą, Amelkę z ziemniakiem, a Nadia zdziwiła się tym, co zobaczyła pod mikroskopem.

 

Natomiast Kacper nie może doczekać się zajęć z robotyki. Zaczną się, kiedy tylko dotrą do szkoły klocki Lego WeDo. Będzie wtedy budować, programować i modyfikować modele złożone z Lego. Do tego koła nie trzeba go było namawiać. Zapisał się natychmiast.

 

Uczniowie zapytani o nazwę projektu odpowiadają, że to taki KLUCZ do otwierania drzwi do dorosłego świata. Dzięki niemu będą mogli w przyszłości zostać lekarzami, nauczycielami lub prawnikami.

 

Być może to stwierdzenie wyda się komuś dużym uproszczeniem, ale jest w tym przecież sporo racji. Projekt, mający na celu rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych poprzez intensywną naukę i rozbudzanie pasji, z pewnością przyczyni się do zdobycia odpowiednich umiejętności istotnych na rynku pracy.